Po zhlédnutí mobilní reklamy uživatelé nakupují přes počítač

Přesněji řečeno, v případě tabletu to je zhruba trojnásobně, když přímo přes tablet na základě reklamy nakupovalo 8 procent uživatelů, ale přes PC následně plných 25 procent dotázaných. Podobná situace panuje i u mobilních telefonů, s tím rozdílem, že reklama zde bylo o trochu méně přesvědčivá. Přímo přes telefon nakupovalo 5 procent uživatelů, k počítači se pro uskutečnění nákupu přesunulo 22 procent respondentů.

Tyto výsledky mohou znamenat především dva podstatné závěry. Předně je možné, že pro uživatele stále mobilní prostředí není pohodlné či důvěryhodné a nejsou na něj zvyklí, takže prozatím preferují nakupování přes počítač. Bráno z druhé strany, tedy od prodejců, problém může také být v prostředí pro mobilní nakupování, které dost možná v řadě případů stále není potřebám spotřebitele dostatečně přizpůsobené.

Jaké efekty mají mobilní reklamy?

Z průzkumu vyplynulo i několik dalších zjištění. Reklamou se pro zjištění více informací prokliknulo v případě tabletů 17 procent uživatelů a u mobilů 14 procent, podobně si pak 17 respektive 12 procent lidí udělalo na internetu vlastní průzkum vycházející z informací, které získali z reklamy.

Jsou lokální reklamy praktičtější? Spokojenost různých věkových skupin uživatelů

Kromě předchozího se Nielsen ptal i na to, zda uživatelé na mobilní reklamě oceňují jako praktickou možnost větší relevance v závislosti na aktuální lokaci. Mladším uživatelům tato vlastnost mobilní reklamy vyhovovala častěji, přičemž úplně nejvíce vyhovovala mladým od 13 do 17 let. Naopak lidé starší 45 let s ní byli spokojeni jen v necelé pětině případů.

Via eM