Obliba online videa se loni zvýšila o polovinu

Data Nielsenu srovnávají objem sledovaného videa na PC, Macu a přenosných počítačích v lednu tohoto roku s lednem 2010. Tempo růstu nebylo příliš podmíněno velikostí publika, počet unikátních diváků (144 milionů) se zvýšil o pouhá tři procenta. Uživatelé nicméně streamovali o 28 procent více než o rok dříve a u videa strávili celkem o 45 procent více času.

Mezi desítku nejpopulárnějších poskytovatelů videa se poprvé dostalo Vevo, stránka zaměřená na hudbu a zábavu, a to hned na třetí místo, pouhých 100 tisíc unikátů za Facebook. Do TOP 10 poprvé zamířil také Netflix, a to na deváté místo. V jasném vedení je samozřejmě YouTube, které se pyšní více unikáty než Facebook, Vevo, Microsoft a Yahoo dohromady.

V absolutních číslech přehraných videí vede YouTube s 8,5 miliardami, druhé Hulu má ve srovnání s tím relativně směšných 800 milionů a třetí Vevo 350 milionů. Co do stráveného času pak Hulu má na každého svého diváka 5,5 hodiny, YouTube 2,5 a vede Netflix s 11 hodinami videa na každého svého uživatele.

Via MC