Nový typ Sponsored Stories vybízí uživatele ke komentování

Reklamní formát Sponsored Stories vydal Facebook v lednu letošního roku. V dubnu se pak stávající čtyři typy sponzorovaných odkazů rozrostly o další tři. Server AdAge Digital nyní informoval o tom, že je na světě typ osmý nazvaný Comments. Nový reklamní formát tentokrát vzešel z výzvy, kterou samotný Facebook směřoval na reklamní agentury – chtěl po nich návrhy, jaké další funkce by v rámci sponzorovaných odkazů uvítaly, aby mohly zaujmout ještě více uživatelů.

Comments budou na základě facebookových příspěvků generovat reklamní sdělení, která položí uživatelům otázku nebo je vyzvou k vyjádření vlastního názoru či k aktivní účasti na konverzaci. Můžeme se tak setkat se zajímavou fotkou, videem, vtipným dotazem či anekdotou. Pokud uživatelé skutečně nějaký komentář zanechají, může se reklama spolu s daným komentářem zviditelnit i jejich přátelům, a to jak v podobě sponzorovaného odkazu, tak jako součást news feedu. Ti se pak mohou ke konverzaci přidat a pokračovat tak v šíření.

Vzhledem k tomu, že je pro uživatele velmi snadné se konverzací účastnit a další zobrazování sdělení v news feedu je pro marketéry bezplatné, očekávají se u tohoto typu reklamy vysoké návratnosti investic. Možná i z tohoto důvodu bude funkce Comments dostupná jen firmám s prémiovými reklamními účty.

I přes počáteční nevoli, která se šířila napříč internetem, si nový reklamní formát získává postupně svou pozici na trhu. Sponzorované odkazy už prokázaly, že vygenerují o 46 % vyšší CTR než jiné druhy reklam, které Facebook nabízí.

Via IF, AAD