Největší české internetové portály Seznam a iDnes testují nový design

Český internetový portál Seznam.cz spustil veřejné testování své nové domovské stránky. Od úterý 17. března se na ni mohou uživatelé přepnout v zápatí současné stránky, a mohou si tak vyzkoušet, jak bude Seznam vypadat v blízké budoucnosti. Už několik týdnů testuje v provozu novou homepage také iDnes.cz.

Rok 2015 se zdá být velkým rokem redesignu nejvýznamnějších českých internetových portálů. Zpravodajský server iDnes.cz si mohou uživatelé přepnout na nový design přímo v hlavičce portálu.

Stejně jako u aktuálně nově spuštěného testu redesignu Seznamu se i zpravodajský portál soustředí hlavně na větší grafickou jednoduchost a přehlednost stránky. Z obou portálů například shodně zmizely podtržení odkazů, stránky působí vzdušnějším dojmem, je na nich více bílého prostoru.

Kdy? Nevíme…

Ani u jednoho z portálů zatím neznáme termín definitivního nasazení nového vzhledu do ostrého provozu, jisté však je, že Seznam je v tomto případě spíše na počátku své cesty.

Na svém blogu firma píše, že změny se budou testovat minimálně několik měsíců. „Máme v plánu zkoušet a testovat tisíc a jednu drobnost, proto budeme rádi, když si vybraných pár tisíc našich uživatelů nechá tuto novou podobu dlouhodobě zapnutou a bude nám průběžně dávat zpětnou vazbu z každodenního používání. Zajímá nás, co jim na nové domovské stránce Seznam.cz vyhovuje, nebo co jim naopak chybí. Testovat budeme alespoň do konce roku,“ komentuje na blogu novinky Marek Vacek, produktový manažer zodpovědný za domovskou stránku.

Rosteme do šíře

Zatím se v podstatě mění grafika a určitým způsobem byly upraveny i boxy na domovské stránce. Jejich základní rozložení se však (alespoň prozatím) nemění, celá stránka je jen širší. Seznam bude zkoušet různé nové funkce. V přepracovaném designu tak zatím nemusí být dostupné všechny boxíky, na které jsou uživatelé portálu zvyklí. Postupně však budou přidávány.iDnes_new

To iDnes výrazně změnil i rozložení své nové domovské stránky. „Místo šesti hlavních textů, které otevíraly hlavní stranu v současné verzi, jich teď bude 23. Výraznou novinkou je také plovoucí navigace v horní části stránky,“ píše v článku věnovaném redesignu šéfredaktor zpravodajského portálu, Ondřej Tolar. Stránka také vsadila na mnohem jasnější oddělení redakčního obsahu a reklamy.

Seznam si nově vyzkouší i behaviorální cílení v jiné kategorii, než je reklama. Jeden z textů ve výběru zpráv ze serveru Novinky.cz bude vybírán na základě algoritmů seznamu. Zohledňována bude důležitost, aktuálnost a čtenost dané zprávy. Bližší informace o cílení článků zatím firma neposkytla.

Firma na svém blogu upozorňuje na nové technologie, které stránka používá. Frontend nově využívá React a je provozován na platformě Docker. Seznam si od toho slibuje rychlejší a jednodušší nasazování novinek do provozu. Nasazování změn by také mělo být automatizováno. Zároveň však platí, že starší prohlížeče nemusí zobrazovat novou homepage seznamu zcela korektně. V průběhu letošního roku tak portál ukončí podporu prohlížečů Internet Explorer

8 a 9.

Diskuze k článku