Nákupy lidé nejlépe hodnotí v e-shopech, nejhůř na Facebooku

O tom, že Facebook není ideálním nástrojem pro přímý prodej, se mluví poměrně často. Aktuální studie zkoumající spokojenost zákazníků s uskutečněnými online nákupy prokázala, že nejvhodnější jsou kanály pro přímý prodej od počátku uzpůsobené, tedy klasické e-shopy. O něco horší zážitek měli lidé, kteří nakupovali přes mobilní telefon či tablet, nejslabší známku si pak odnesl Facebook.

  • Téměř 65 procent nakupujících alespoň při polovině svých nákupů zboží nejprve vyhledávalo a až později nakoupilo.
  • Přes 84 procent respondentů označilo svou zkušenost s nákupem za výbornou nebo dobrou, zatímco před rokem to bylo 78 procent.
  • U Facebooku lidé za největší nepříjemnost považovali otázku soukromí. Stejně jako mobilní přístroje ve srovnání s e-shopy výrazně ztrácel také v oblasti personalizace.
  • Jen necelých 20 procent lidí uvedlo, že Facebook měl nějaký vliv na jejich rozhodování. Nákup přímo přes facebookovou stránku potvrdilo necelých 9 procent lidí.
  • Za nejužitečnější zdroj doporučení pro rozhodování lidé uvedli vyhledávání a e-mail. Hůře dopadly jak stránky prodejců (e-shopy), tak zaměstnanci kamenných obchodů. Nabídky zasílané e-mailem jasně předčily také sociální sítě či portály pro hromadné nákupy.

Celou dvacetistránkovou studii si můžete stáhnout výměnou za poskytnutí několika osobních údajů na tomto odkazu. My vybíráme ještě několik zajímavých grafů.

 

Užitečnost jednotlivých kanálů pro rozhodování:

 

Celkové hodnocení jednotlivých kanálů:

 

Počet lidí, kteří zakoupili zboží přímo na facebookové stránce, jejichž rozhodnutí ovlivnily kontakty ze sociálních sítí, a těch, kteří nakonec na stránkách prodejce nakoupili pod vlivem nabídky z Facebooku:

 

Nakolik jednotlivé prodejní kanály dokázaly naplnit očekávání zákazníků v různých oblastech: