Na Google+ lidé měsíčně tráví jen 3 minuty, na Facebooku 400

Google má sice podle některých předpovědí letos našlápnuto ke stovkám milionů uživatelů, nezdá se ale, že by ho lidé používali. Zatímco na Facebooku lidé v posledních šesti měsících strávili průměrně téměř sedm hodin měsíčně a na Tumblr či Pinterestu téměř hodinu a půl, na Google+ to bylo jen 3,3 minuty. S přehledem ho tak překonal i LinkedIn s nepříliš lichotivými 17 minutami, stejně jako MySpace s osmi minutami měsíčně.

Data od comScore, která zveřejnil The Wall Street Journal, zahrnují pouze návštěvnost z počítačů, odečtení mobilních uživatelů je tedy velkou diskvalifikací zejména pro Twitter, ale také pro Facebook. V případě Twitteru se navíc nezapočítávají návštěvy z hojně používaných klientů třetích stran, což by výsledné číslo u této sociální sítě nejspíš opět znatelně posunulo vzhůru.

Podle Bloombergu se tento ukazatel u Google+ navíc postupně snižuje – zatímco v listopadu to bylo 5,1 minuty, v prosinci už jen 4,8. Bradley Horowitz z Googlu na informace comScore reagoval prohlášením, že „rosteme v každé metrice, na které nám záleží“ a interní data Googlu u času stráveného uživateli ukazují „dramaticky“ vyšší údaje, než které The Wall Street Journal zveřejnil.

Matt Rosoff z Business Insideru zase připomněl, že Google může kontrovat vlastními slovy o tom, že Google+ vlastně není sociální síť a nelze ho tedy tímto způsobem srovnávat. Jeho smyslem má totiž především být získávání informací o uživatelích služeb Googlu a jejich sociálních konexích s cílem vylepšovat další služby a nástroje včetně vyhledávání. Otázkou je, jak relevantní informace to budou, když na Google+ lidé netráví téměř žádný čas.