MySpace přibývá uživatelů. Povedla se reinkarnace?

Před rokem touto dobou se živě diskutovalo o tom, jak MySpace strmě klesá počet uživatelů a jak se služba zřejmě definitivně poroučí do hlubin zapomnění. V letech 2010 až 2011 se uživatelská základna meziročně ztenčila ze 70 na 45 milionů, jen loni v březnu pak přišla služba o dalších 10 milionů svých věrných.

Pak se ale začalo blýskat na lepší časy. MySpace odkoupila společnost Specific Media a to za pouhých 35 milionů dolarů. Sám Rupert Murdoch konstatoval, že MySpace bylo do té doby špatně vedeno snad na všech frontách. A začátkem prosince zaujal svět nový hudební přehrávač, který uživatelům sítě nabízí největší hudební online knihovnu úplně zdarma.

Zdá se, že se tento krok novým majitelům MySpace vyplatil. V polovině ledna překvapila zpráva, že má téměř zapomenutá sociální síť měsíčně stále ještě více unikátních uživatelů než Tumblr a Google+. Včera pak New York Times potvrdily, že se uživatelská základna MySpace začíná pomalu rozrůstat, což je přisuzováno právě novému hudebnímu přehrávači.

Srovnávání MySpace s Facebookem nebo Google+ už tedy není úplně na místě, nová podoba se staví spíše proti službě Spotify. Přehrávač MySpace přitom přináší řadu prvků, které uživatelé vyhledávají – mohou si vytvářet vlastní playlisty, poslouchat personalizované rádio nebo sdílet svou oblíbenou hudbu s přáteli na Facebooku. Jeho největší silou je ale obrovský objem dostupné hudby – 42 milionů písní.

U konkurenčního Spotify se stejného údaje pro srovnání nelze dopátrat. Podle dostupných údajů měl jeho katalog loni v červenci kolem 15 milionů písní. Přímo na stránkách Spotify se pak dočteme, že každý den sem přibývá deset tisíc položek, což by znamenalo, že dnes jich zde mají uživatelé k dispozici přibližně 17 milionů. V tomto ohledu tedy MySpace zaručeně vede a tento fakt zřejmě oceňují i vracející se uživatelé.

A kdo ví, možná se MySpace chytí nejen jako rádio, ale také jako televize.

Via TNW