Muži na sociálních sítích sdílejí víc osobních dat než ženy

V době, kdy marketéři i sociální sítě samotné potřebují od uživatelů získat maximum informací, je dobré vědět, kdo je ochotný jaké informace vůbec sdělit. Liší se od sebe nejen postoj mužů a žen, ale také různých věkových kategorií. Právě na tyto otázky se zaměřil výzkum analytické společnosti uSamp.

Respondenty bylo 600 Američanů, kteří sociální sítě navštěvují alespoň několikrát týdně. Výzkumníky nejprve zajímalo, jak moc jsou uživatelé spokojení s ochranou osobních údajů na sociálních sítích. Muži všech věkových kategorií odpovídali na tuto otázku častěji odpovědí „velmi spokojeni“ než ženy stejného věku. Jak je navíc vidět v následující tabulce, čím mladší uživatelé, tím byl rozdíl mezi názory obou pohlaví větší.

Dále výzkumníky zajímalo, jaké konkrétní informace jsou o sobě uživatelé ochotni na sociálních sítích sdělit. Pokud jde o sdílení kontaktních údajů, přesnou adresu uvádí 4,5 procenta žen, telefon pak 4,1 procenta. U mužů jsou tato čísla výrazně vyšší – 11,1 a 15,1 procenta. Muži jsou také otevřenější ve svých politických názorech než ženy (57,1 % versus 50,2 %) a ochotněji sdílejí své soukromé fotografie (60,7 versus 50,9 %). I jiný britský výzkum nedávno potvrdil, že muži spíše než ženy zveřejní na sociálních sítích svůj status nebo politické názory.

Jak ale ukazují následující tabulky, velké rozdíly najdeme také napříč generacemi. Například svůj vztahový status je ochotno sdílet přes 80 procent žen mladších 35 let, podobný údaj zveřejní jen necelá polovina žen nad padesát.

Via eMarketer