Microsoft potvrdil nákup Yammeru za 1,2 miliardy dolarů

Yammer se v rámci Microsoftu bude zodpovídat produktové divizi Microsoft Office, což leccos napovídá o jeho budoucnosti. Tým pod vedením dosavadního CEO Yammeru Davida Sackse nicméně zůstane alespoň částečně nezávislý, Sacks bude stále jeho šéfem a pracovat se bude stále na původním produktu, i když přibudou prvky jeho propojování s Microsoftem.

V případě Yammeru nejde o zcela klasickou akvizici, protože Microsoftu nejde ani pouze o tým, ani pouze o produkt, a dokonce ani není cílem získat jen kombinaci obojího. Yammer zaujal Microsoft, alespoň podle Ballmerových slov, ze všeho nejvíc svým specifickým virálním modelem šíření. Ten spočívá v tom, že služby Yammeru jsou zdarma pro jednotlivé zaměstnance, pokud však firma chce mít kontrolu nad tím, kdo má do firemní sítě na Yammeru přístup, a získat další premiové administrativní nástroje, musí si za jejich využití zaplatit. Nezřídka se tak stává, že v rámci společnosti již je na Yammeru tolik zaměstnanců a spolupracují přes něj v takovém měřítku, že nákup placených služeb se pro firmu stává nejlepším řešením.

Kromě proniknutí do tajů virálního freemium šíření a využití jeho prvků pro marketing tradičních produktů společnosti, dost možná i kancelářského nástroje Office, má gigant v plánu také vtělit odkazy na své produkty přímo do služeb Yammeru. Všechny produkty Microsoftu by také na základě zkušeností Yammeru mohly dostat některé nové sociální prvky, které by je z hlediska potřeb uživatelů posunuly zase o něco dál.

Via Microsoft, GW