Marketérům se daří zvyšovat aktivitu uživatelů Facebooku

Efficient Frontier, platforma pro správu výkonnosti webů, vydala svou doporučující zprávu shrnující stav a trendy na největší sociální síti Facebook. A zdá se, že facebookoví marketéři se rychle učí.

Jak ve své prezentaci na Social Marketers Summitu (viz. slide 16) zdůraznil i Igor Beuker z Viralblogu, mnohem důležitější než počet fanoušků facebookových stránek je jejich engagement. Právě ten tvoří nezbytný ruch, ale má i virální, sociální a komunitní předpoklady.

A podle nedávno vydané bílé knihy si berou marketéři podobná doporučení k srdci, na engagement více útočí a jejich kroky začínají slavit úspěch. Engagement fanoušků ve třetí čtvrtině letošního roku oproti čtvrtině předchozí vzrostl u každého příspěvku v průměru o 31 procent, impressions pak o 24 procent.

Jak lze očekávat, engagement tvořily převážně palce nahoru (84 %). Až pak následovaly komentáře (15 %) a sdílení (1 %), které od fanoušků vyžadují více aktivity. Analytici společnosti Efficiency Frontier očekávají, že engagement uživatelů poroste i nadále. Pomohou k tomu i neustále se zdokonalující analytické nástroje, které Facebook marketérům přináší.

Z bílé knihy se dále dozvíme, že za facebookovou reklamu utratili marketéři ve třetí čtvrtině letošního roku o 25 procent více než v jeho druhé čtvrtině. Za pouhé tři měsíce tím narostla průměrná cena za proklik o 54 procent. Vyšší cenu za PPC reklamu přisuzují odborníci větší konkurenci na poli facebookové reklamy, především nárůstu inzerujících firem.

S tím, jak budou marketéři investovat stále více peněz do reklamy na sociálních sítích, by měla cena za proklik podle bílé knihy i nadále stoupat – mezičtvrtletní růsty v roce 2012 se očekávají kolem 30-40 procent.

Via TNW, AF