Malí podnikatelé profitují z aplikací a Facebooku

Podle nové studie amerického operátora AT&T uvádí 72 procent podnikatelů se dvěma až padesáti zaměstnanci, že pro svoje obchodní aktivity využívají mobilní aplikace. Přitom zhruba 38 procent jich tvrdí, že by bez nich nepřežili, nebo by se jim významně zkomplikovala situace.

Ještě jednoznačnější je situace u bezdrátových technologií, které využívá v této kategorii 96 procent podnikatelů a problémy by bez nich očekávalo 64 procent. Zároveň s tím 40 procent podnikatelů uvádí, že jejich zaměstnanci používají bezdrátové technologie, aby mohli pracovat mimo kancelář.

Menšího uplatnění došel Facebook, stránku na největší sociální síti uvedlo 41 procent malých podnikatelů. Stále však jde o výrazný nárůst oproti roku 2010, kdy to bylo jen 27 procent.

Zatímco 33 procent firem používá buď cloud-based software nebo software as a service a 17 procent si bez nich své působení dovede jen stěží představit, celých 32 procent dotázaných vůbec netušilo, co tyto pojmy znamenají.

Uživatelé aplikací jsou věrní i nevěrní zároveň

Jiný průzkum z dílny Localytics zase uvádí, že uživatelé mobilních aplikací v celých 26 procentech případů aplikaci stáhnou, jednou ji využijí a tím jsou s ní hotovi. Dvakrát aplikaci použije 13 procent lidí, třikrát 9 procent, čtyřikrát 7 procent a tak dále… Naopak více než desetkrát ji použije 26 procent věrných uživatelů.

Množství interakcí s aplikací po stažení

Průzkum ukazuje, že ačkoliv firmy stojící za aplikacemi často uvádějí jako znamení úspěchu vysoký počet stažení, tato metrika sama o sobě nestačí. Stejně důležitá, ne-li důležitější, je následná aktivita uživatelů v aplikaci a častost jejího užívání v kombinaci se stráveným časem. Tento fakt poté nabývá na významu především u neplacených aplikací žijících z reklamy.

Via eW, TC