Majitelé tabletů čtou víc zpráv, třetina za ně už zaplatila

Podle studie Pew Research vlastní tablet již 11 procent americké veřejnosti a 77 procent z tohoto množství jej užívá denně. Mezi nejoblíběnějšími činnostmi bylo psaní a čtení emailů, k tomu se každý den dostalo 54 procent majitelů tabletů, hned v závěsu potom bylo čtení zpráv, 53 procent majitelů je četlo každý den. Dále se majitelé tabletů věnovali social networkingu (39 procent), hraní (30 procent), čtení knih (17 procent) a sledování filmů a videa (13 procent). Vůbec nejčastěji ovšem uváděli surfování na webu, v 69 procentech případů.

Statistiky tabletů v USA

Celkově uvádělo čtení zpráv na svém tabletu alespoň jednou týdně 77 procent majitelů, zhruba třetina tohoto počtu měla zato, že s tabletem čtou zprávy více, než dokud jej neměli. Každý sedmý čtenář zpravodajství uvedl, že za zprávy na svém tabletu někdy zaplatil přímo, dalších 23 procent využívá placené předplatné obsahující přístup pro tablety. Celkový podíl platících je tak mezi tabletovými čtenáři zpráv někde mezi čtvrtinou a třetinou, více než studie na toto téma obvykle uvádějí.

Podle jiné studie, Millenial Media MobileMix, se počet reklam zobrazených na tabletech meziročně zvýšil o 456 procent. Apple si díky tomu drží první místo v počtu zobrazených reklam na tzv. připojených přístrojích, tedy elektronice připojené k mobilnímu internetu, která zároveň není telefonem. V chytrých telefonech vede Android s podílem 56 procent zobrazených reklam. Celkově se počet majitelů chytrých telefonů zvýšil o 37 procent.