Komentář je pětkrát cennější než Like, nejhůř se získá v pátek

Zatímco za každý Like příspěvek získal v průměru 3,1 prokliků, za komentář to bylo 14,7 prokliku, skoro pětkrát tolik. Průměrně proklikovost byla 0,005 kliknutí na jedno zobrazení ve feedu uživatelů. Zajímavé ovšem je, že čím větší stránka příspěvek vypustila, tím horší byl poměr mezi proklikovostí a celkovým počtem jejích fanoušků. Jinými slovy, proklikovost rostla výrazně pomaleji, než potenciální publikum příspěvků.

Podle EdgeRanku, který studii vytvořil, to je způsobeno tím, že menší stránky jsou lépe schopny přizpůsobit obsah svému publiku. Větším stránkám pak radí rozdělit publikum na několik menších tématických stránek, které budou schopny lépe generovat engagement.

Engagement dle velikosti stránky

Engagement příspěvků (počítáno na proklikovost a podíl sdílejících) se lišil také podle dne v týdnu. Nejvyšší byl ve středu, nejnižší v pátek:

Engagement podle dne v týdnu

Celkově studie EdgeRank zkoumala přes 5500 stránek na Facebooku a kolem 80 tisíc příspěvků. Jiná studie, tentokrát z dílny Pew Research, zase zjišťovala důvody, proč Američané užívají sociální sítě. Mezi hlavní důvody patřilo mít kontakt na rodinu a přátele:

Proč Američané užívají sociální sítě?

Via AF, RWW