Kolik vydělávají hlavní vývojáři facebookových her

Ke čtyřem klíčovým vývojářům sociálních her pro Facebook patří Zynga, CrowdStar, Electronic Arts a Playdom. Následující tabulka znázorňuje počet jejich uživatelů v měsíčním (MAU) a denním (DAU) horizontu. Údaje jsou v milionech.

Je zřejmé, že Zynga drží v tuto chvíli zcela neohrozitelnou vůdčí pozici – oproti druhému CrowdStaru se může stále pochlubit desetkrát vyšším počtem denních uživatelů (61 milionů versus 6,1 milionů). Celých 22 procent fanoušků her od Zyngy se pak k hraní svých her vrací dokonce každý den.

Pokud jde o přesné příjmy těchto společností, má většina dostupných informací spíše spekulativní charakter. Serveru Social Times se nicméně podařilo získat od různých lidí zevnitř průmyslu sociálních her přesnější data, z nichž lze vyjít při relevantnějším výpočtu.

Průměrný měsíční příjem za jednoho uživatele (v tabulce jako ARPU) se údajně pohybuje mezi 0,22 až 0,32 dolaru v závislosti na herním žánru a kvalitě. Jde o hrubý příjem, z nějž si ještě Facebook bere třicet procent provizi. Na základě tohoto byla sestavena následující tabulka hrubých příjmů čtyř dominantních producentů sociálních her.

Nikoho asi nepřekvapí, že Zynga se pohybuje v cifrách někde kolem jedné miliardy dolarů ročně. Ani u dalších hodnocených vývojářských značek nelze nicméně hovořit o zanedbatelných číslech. Všechny se pohybují někde mezi šedesáti a sto šedesáti miliony dolarů ročně.

Via ST