Klout už spočítal skóre více než sto milionům lidí

Klout, který při výpočtu vlivu uživatele vychází z údajů až deseti různých sociálních sítí, oznámil zdolání rekordu právě včera.

Spoluzakladatel a výkonný ředitel služby Joe Fernandez k významnému milníku dodává: „Sto milionů lidí s Klout skóre znamená, že tu je sto milionů hlasů efektivně ovlivňujících sociální web. Zde sdílejí své názory, přání a sny a formují tak rozhodnutí miliard lidí, kteří jim naslouchají.“

Nadšené prohlášení společnosti poněkud mírní upozornění uživatelů a novinářů. Sto milionů Klout hodnocení rozhodně neodpovídá počtu skutečně registrovaných uživatelů, neboli aktivních zájemců o toto skóre. Služba totiž měří vliv jak u svých uživatelů, tak u jejich přátel na podporovaných sociálních sítích. Klout v tuto chvíli využívá sociální grafy Facebooku, Twitteru nebo nedávno přidaných YouTube či Foursquare. Zanedlouho by měl do tohoto výčtu přibýt také Google+.

Na blogu služby Klout, kde bylo překonání milníku oznámeno, se objevilo i několik skeptických příspěvků. Seth Grimes například upozorňuje, že jen on sám má pět různých Klout skórů pro svých pět různých Twitter účtů. Zdaleka přitom nebude jediný s vícenásobnou sociální přítomností na webu. Danny Brown se zase v diskuzi ptá (zatím bez odpovědi), kolik lidí už požádalo společnost o vyškrtnutí z jejího měření a zda Klout těmto žádostem vyhověl.

Zdá se, že praxe Kloutu, měřit vliv uživatelů na sociálních sítích i bez jejich vědomí, není mnohým po chuti.

Via Mashable, Klout blog