Jen 0,1 % placených aplikací na Android překoná 50 tisíc stažení

Nová studie společnosti Distimo se zaměřila na zkoumání toho, jak se daří placeným aplikacím na Androidu – a výsledky nejsou pro vývojáře příliš příznivé. Zatímco pouze necelých 25 procent aplikací zdarma nikdy nepřekoná hranici 100 stažení, u těch placených je to téměř 80 procent. A pouhá desetina procenta jich dosáhne více než 50 tisíc stažení.

Podle Distimo jasně vede Apple App Store jak v počtu placených aplikací (211.369 versus 71.801 na Android), tak ve schopnosti prodat je svým uživatelům. Jen v březnu a dubnu dokázalo hned šest aplikací pro iPhone vygenerovat více než 500 tisíc stažení ve Spojených státech, na Androidu něco takového dokázaly dosud jen dvě aplikace a to celosvětově. Zdaleka nejpopulárnější aplikací na Android jsou Google Maps (zdarma, přes 50 milionů stažení), k nimž se žádný konkurent ani zdaleka neblíží.

Zpráva sice neoperuje s příjmy z reklamy, i tak nicméně uvádí, že na Androidu je i přes jeho velkou popularitu mnohem těžší sáhnout si na opravdové peníze než při tvorbě pro iPhone – ostatně Apple jen v březnu vyplatil vývojářům pro iOS přes 3 miliardy dolarů. Jde tedy v zásadě o klasický rozpor kvalita versus kvantita. Napomáhá mu i ničím neomezovaný příliv aplikací na Android, zatímco Apple už loni prohlásil, že bude přísnější v nárocích na přínosnost svých aplikací. Teprve se ukáže, jak rovnováhu sil změní příchod Amazonu a snaha Googlu o sjednocení platformy.

Celou zprávu si můžete od Distimo stáhnout prostřednictvím tohoto odkazu, vyžadována je registrace.

Via TF