Jak pandemie nastartovala éru mobilních her

Rok 2020 přinesl světu obrovské a neočekávané změny, většina zemí kvůli covidu dokonce zažila i lockdown. A během těchto náročných měsíců se mobilní hry rychle staly jednou z nejvšestrannějších a nejdostupnějších forem zábavy – pro všechny nešťastníky, co uvízli doma.

Lidé v herním průmyslu již začali rok 2020 spojovat se začátkem nové éry mobilních her. Čína, která zažila lockdown o něco dřív, zaznamenala za únor 284 milionů stažení. Tento trend se později přesunul i do západních zemí.

Google Play a App Store

Letos vzrostl počet stažení na App Store o 35 % meziročně, mluvíme tedy o téměř 3 miliardách. Instalace Google Play také výrazně vzrostly o 38 %, což vedlo k rekordnímu růstu obou zmíněných obchodů. Odborníci předpovídají, že při současném tempu dosáhne odvětví mobilních her do roku 2024 tržeb 98 miliard dolarů.

Díky nebývalému nárůstu počtu stahování se mobilní hry dostávají před zcela nové publikum, seznamují se s nimi lidé, kteří se o hraní dříve nezajímali. Rychle se přesunuly z herní periferie a staly se jednou z našich nejoblíbenějších kratochvílí.

Co mají společného pocit štěstí a hry na sociálních sítích?

Jedním z hlavních důvodů, proč mají mobilní hry během pandemie takový vliv (kromě toho, že jsou levným únikem z reality), je jednoduchost, s jakou nabízí hráčům možnost distancovat se od společnosti, ale zároveň zůstat s lidmi v kontaktu.

Společenské hry jako Escape Team, Heads Up a Words With Friends představují skvělý způsob, jak se (noví i staří) přátelé mohou spojit, smát se a dobře bavit. V nové a neveselé realitě, kdy mnozí z nás zůstali zavření doma, mohou tyto hry přinést rozptýlení a tolik potřebný zdroj smíchu a povyražení.

Dalším důvodem, proč se mobilní hry dostávají do popředí, je faktor štěstí. Nedávná studie poukázala na to, že hraní her má pozitivní účinky na naši náladu. Studie dále upozorňuje, že dospělí, kteří hrají určité videohry, dosahují v důsledku toho vyšší úrovně štěstí a někdy také uvolnění.

Mobilní hry jako sociální sítě

Nyní vstupujeme do nové fáze, resp. do éry mobilních her, které se samy o sobě stávají sociálními sítěmi.

Abychom to vyjádřili čísly, 56 % nejfrekventovanějších hráčů hraje multiplayer hry a tráví on-line hraním s ostatními v průměru 7 hodin týdně. 55 % z těchto hráčů říká, že jim videohry pomáhají zůstat ve spojení s jejich přáteli.

Poker s přáteli naživo

Pokerface od Comunix je pozoruhodný herní titul, který si nyní získává velkou pozornost. Jedná se o první skupinový videochat s pokerem Texas Hold ’em, který umožňuje lidem z celého světa zažít zábavu a hraní naživo s přáteli. Také se s jeho pomocí můžete seznámit s novými lidmi.

V této klasické karetní hře hráči soutěží s ostatními, přičemž se zapojují do skupinových live videochatů. Chatovat s přáteli, vidět, jak se usmívají, sázejí a blufují při společné hře, to vše vytváří mocnější herní zážitek.

Od svého spuštění Pokerface rychle rostl na platformách iOS i Android po celém světě a nyní je oblíbenou zábavou neformálních pokerových hráčů na sociálních sítích. Tato hra nedávno překonala více než 2 miliardy videominut (když se sečetl čas, který hráči strávili na živém videochatu) s průměrnou délkou herní relace 42 minut/denně.

Další favorizované tituly

Fortnite od společnosti Epic Games nedávno následoval Pokerface oznámením o spuštění funkce živého videochatu ve spolupráci s Houseparty. Vše má být dostupné na jedné obrazovce, včetně hry samotné. Jinými slovy – uživatelé budou moci vidět tváře svých spoluhráčů, když s nimi budou bojovat ve virtuální krajině.

Hra Among Us je dalším vynikajícím příkladem mobilní hry, které se daří hlavně díky prvkům sociální interakce. Mnoho lidí takové hry považuje za digitální verze deskových a karetních her, jako jsou třeba Werewolf a Spyfall 2.

Among Us je jednoduchá zábava pro 5–10 hráčů, kterým jsou v průběhu hraní přiřazeny různé role. „Členové posádky“ podobní mimozemšťanům musí plnit úkoly, aby zachránili kosmickou loď a nebyli zabiti těmi hráči, kterým se ve hře přezdívá „podvodníci“. Hráči nemohou chatovat, dokud není ohlášena smrt. Přeživší posádka může prostřednictvím chatu otevřeně debatovat o tom, kdo je asi podvodník, aby rozhodla o tom, koho vyloučit z lodi. Ve většině případů dochází během jednoduchého chatování k těm nejzábavnějším interakcím.

Ačkoliv tato hra vyšla již před dvěma lety, twitchoví streameři ji za poslední měsíce pozvedly na povrch Země, o čemž svědčí i skutečnost, že byla stažena více než 86 000 000x.

Kdo je online, není sám

Další mobilní aplikací, která spojuje herní prvky spolu se sociální interakcí, je Bunch. Aplikace pro videochat podobná Discordu je ale určena pro mobilní hry pro více hráčů. Počet aktivních uživatelů aplikace Bunch od března vzrostl o 50 % na více než milion.

Pokud nás posledních pár měsíců něco naučilo, pak je to fakt, že mobilní hry mají díky své povaze potenciál přežít pohnuté časy lépe než většina průmyslových odvětví. Aby ne – když nás drží při smyslech neuvěřitelně zábavným způsobem.

Zdroj: Venturebeat

Diskuze k článku