Jak Google i bez vašeho hledání pozná, co chcete

Říká vám něco pojem „searchless search“ (vyhledávání bez hledání)? Je to základní představa, jak by mělo vyhledávání ideálně vypadat podle výkonného ředitele Googlu Larryho Page. A právě tuto myšlenku v aktuálních souvislostech osvětlili tři vrcholoví inženýři Googlu Matt Cutts, Amit Singhal a Ben Gomes při debatě s Dannym Sullivanem ze Search Engine Land.

Při události pořádané organizací Churchill Club se potvrdilo, že všechny služby, které společnost v poslední době spouští (např. Google+, Offers, Wallet), se stanou součástí jednoho komplexního Google univerza. Tuny informací, které má Google napříč službami k dispozici, se přitom budou už tradičně točit kolem jeho vlajkové lodi, vyhledávání.

V květnu spuštěná Google peněženka například obsahuje záznamy o tom, co jste nakupovali. Tyto informace váš účet snadno propojí s vaším kalendářem a seznamem úkolů. Stačí pak projít s chytrým mobilem v kapse kolem nějakého obchodu a přijde vám upozornění, že právě zde prodávají položku, kterou máte na nákupním seznamu. Nebo se vás služba přímo zeptá, jestli jste nezapomněli na žrádlo pro kočku, které pravidelně kupujete, ale teď se ve vašich účtech dlouho neobjevilo.

Jak se dá u tohoto využití citlivých údajů očekávat, všichni tři top inženýři pak ještě zdůraznili, že k využívání podobných vychytávek bude potřeba váš výslovný souhlas. No, uvidíme…

Celé hodinu a půl dlouhé video můžete zhlédnout zde:

Via BI