Jak dnešní děti konzumují média

Jak vyplývá ze studie Kaiser Family Foundation provedené mezi asi 2000 rodinami s dětmi mezi 8 a 18 lety, mediální konzumace mladých stále stoupá a velký vliv na to mají i rodiče. Zjednodušeně se dá říci, že zkoumané děti využívaly některého média po podstatnou část doby, kdy nespaly. Druhou zásadní zprávou je, že tištěná média nejsou na pořadu dne – skoro všechnu pozornost získala média digitální v čele s televizí.

Denně strávily děti na všech mediálních kanálech dohromady 10 hodin 45 minut, z toho 4,5 hodiny s televizí, 2,5 hodiny s hudbou, 1,5 hodiny u počítače, hodinu a 13 minut u videoher a až poté následovala tištěná média se zhruba 38 minutami. Celkově se spotřeba médií dětmi všplhala od roku 1999 ze 7,5 hodin na 8,5 hodin v roce 2004 a do roku 2009 činila již zmíněných 10,75 hodiny.

Z toho nicméně asi 29 procent byl čas, kdy děti sledovaly několik médií najednou, čistý čas strávený konzumací mediálního materiálu činil 7 hodin a 38 minut. Další zajímavou informací je například to, že za 5 let od roku 2004 do roku 2009 se počet dětí vlastnících digitální přístroje typu MP3 přehrávač, iPod, laptop či mobil zdvojnásobil až ztrojnásobil.

Všechny podstatné informace ze studie lze nalézt i v přehledných grafech, nebo ve studii samotné, kterou i s doprovodnými materiály lze vyhledat tady.