Jak budou v praxi fungovat nové aplikace Facebooku

Změny z konference f8 zatím většinou nejsou pro běžné uživatele funkční a velká část z nich u nás ani nebude, dokud nedojde ke spuštění souvisejících služeb v našich krajích. Lze si ale již udělat obrázek o tom, jak budou fungovat aplikace pro social reading, jak jednu z novinek Facebook nazývá. Své social aplikace totiž již mají The Guardian a také Washington Post.

Základní „problém“ obou je jasný. Koncepčně vycházejí ze stejných premis, jako všechny nové změny, tedy že sdílet se toho bude mnohem více, v news feedu toho ale bude vidět mnohem méně. Obě aplikace fungují tak, že kdykoliv se přes ně dostanete na jakýkoliv nový článek, je do vašeho profilu automaticky a bez ptaní vložena informace o této aktivitě i s příslušným odkazem. Tedy nezávisle na tom, jestli článek přečtete celý, jestli po prvním odstavci zjistíte, že vás nezajímá, nebo i tehdy, pokud jste na něj kliknuli omylem. S oběma aplikacemi můžete také na stejném principu sledovat, jaké články čtou vaši přátelé.

V kontextu nových změn to dává smysl, většina těchto odkazů se totiž kromě Tickeru (box v pravé horní části profilu se všemi aktivitami všech přátel) nikde nezobrazí. I tak to ale může pro některé uživatele být nepříjemné, hlavně pro ty, kteří chtějí mít kontrolu nad obsahem, který se na jejich profilu objevuje. Aplikacemi automaticky zveřejněné odkazy se navíc defaultně zobrazují veřejně. Tedy v případě, že jste na svém profilu aktivovali Subscribe, i lidem, které dost možná vůbec neznáte. Tuto volbu lze ale změnit a nastavit sdílení podle klasické nabídky Facebooku pro viditelnost příspěvků.

Via RWW