Internetová reklama vyroste za dva roky o třetinu

To je skoro třikrát rychleji než výdaje na reklamu obecně, které podle analýzy porostou jen o 12 procent, ze 466 miliard na 520 miliard. Jinými slovy, na celkovém růstu reklamy 54 miliard dolarů by se internetová reklama měla podílet 22 miliardami, tedy jen o málo méně než polovinou.

Televizní a venkovní reklama mají také růst nadprůměrným tempem (televize 13,5 procenta a růst o 16 miliard dolarů ze 189 na 215 miliard, outdoor 12,5 procenta a růst o 4 miliardy, ze 31 na 35 miliard), rádia a kina budou růst o něco pomaleji a papírové časopisy a noviny si pohorší. V rámci internetové reklamy nejvíce poroste display (36 procent, z 25 na 34,5 miliardy) a search (33 procent, z 35 na 46,5 miliardy).

Globální podíl internetové reklamy na souhrných výdajích na reklamu se zvýší z 15,5 na 18,3 procenta. I tak se ale u televize stejný podíl dál zvýší ze 40,7 procenta na 41,4 procenta, outdoor si polepší jen o desetinu procenta z 6,8 na 6,9. Reklamě v rádiu spadne podíl o jeden bod z 9,3 na 8,3 procenta, reklamě v papírových periodikách z 20,1 na 17,9 procenta.

Via MC