Infografika: Jak si Facebook vede v reklamě oproti Google Display Network?

Reklamní platforma Facebooku a Google Display Network mají některé společné znaky. Tím vůbec hlavním, kvůli němuž WordStream vybral pro srovnání s Facebookem zrovna GDN, je fakt, že jde o největší reklamní síť zaměřenou na display reklamu. Naopak reklama ve vyhledávání, která je hlavním zdrojem příjmů Googlu, zůstala zcela stranou a v infografice ji budete hledat marně, samozřejmě hlavně proto, aby srovnání bylo relevantní.

Larry Kim, který inforgrafiku ve WordStreamu vytvořil, rozhodně nepatří mezi fanoušky současné podoby reklamy na Facebooku. To nakonec vyplývá i z komentáře, kterým infografiku shrnul pro server VentureBeat:

„Jsou zde dva hlavní faktory. První z nich se týká formátů reklam. Na Facebooku máte jen velmi základní reklamy. Nejsou příliš podmanivé a mají malý potenciál uživatele zaujmout. Druhým problémem je cílení reklam. Facebook je skutečně dobrý v tom identifikovat uživatelovy demografické charakteristiky, stejně jako jeho zájmy, jenomže nedokáže identifikovat jeho aktuální úmysly. To, že máte rádi auta, neznamená, že si nějaké zrovna chcete koupit.“

Řešení je v inovaci reklamních formátů

To podle Kima vede k nerelevantním reklamám, alespoň pokud se budeme držet klasické definice relevance, podle níž jde o „tu správnou zprávu, tomu správnému uživateli a ve správný čas“. Nerelevantní reklamu uživatelé ignorují, což je přesně to, co se podle Kima děje reklamám na Facebooku.

V tomto ohledu infografika připomíná analýzu 11000 kampaní probíhajících na největší sociální síti v roce 2010, provedenou agenturou Webtrends. Z této analýzy vyplynula průměrná proklikovost reklam na 0.051 procenta. Jinými slovy, na reklamu kliknul zhruba jen jeden z každých dvou tisíc lidí, kteří ji viděli. Vlastní statistiky proklikovosti reklam Facebook nevydává, pokud jde o GDN, zde je míra proklikovosti uváděna na 0.4 procenta. Průměrná míra proklikovosti všech banner reklam v USA je podle Kimovy infografiky 0.1 procenta.

Larry Kim ale nad Facebookem rozhodně neláme hůl. Řešení problému vidí v tom, že Facebook bude dále inovovat pokud jde o formáty reklamy nabízené zadavatelům. Tak, aby přišel s formáty relevantními pro inzerenty i pro uživatele.

„Přál bych si, aby Zuckerberg byl otevřenější možnosti, že reklamy Facebook nezničí, a že nabídka těch správných reklam by dodala přidanou hodnotu zároveň pro inzerenty i uživatele. Myslím, že kdyby zjistili jak na to, mohlo by to na věci mít velký vliv.“

Kliknutím na infografiku ji zobrazíte v celé velikosti:

Facebook vs Google Display Network

Via WS, VB