Hudební partnerství Facebooku mají jediného vítěze: Spotify

Funkci Ticker největší sociální síť spustila na konci září. Obsahuje veškerou viditelnou aktivitu sledovaných uživatelů, bez jakéhokoliv filtru na odlehčení této záplavy informací. Kromě Tickeru Facebook spustil také partnerství s několika hudebními službami, které umožňuje, prozatím bohužel ne uživatelům v České republice, poslouchat vybrané písničky přímo na jeho stránkách. Veškerá aktivita uživatele, který některou z partnerských aplikací nainstaluje, je ovšem také sdílena ve zmíněném Tickeru, a to v reálném čase. Přátelé uživatele tak doslova ve chvíli spuštění písničky již vědí, co právě poslouchá.

Co Ticker za oněch šest týdnů partnerům přinesl? Ačkoliv se Facebook snaží prodat výsledky všech jako úspěch, faktem je, že jako jasný vítěz vychází z vývoje Spotify. To zdvojnásobilo počet aktivních uživatelů své aplikace na Facebooku (z 1,3 na 2,4 milionu denně aktivních uživatelů) a získalo z největší sociální sítě celkem 4 miliony nových registrací.

Ačkoliv i ostatní služby rostly (za všechny jmenujme Earbits, Rdio a MOG), ve výsledných číslech se stále drží pod 10 tisíci denních uživatelů, takže i vysoký procentuální růst jejich aplikací na Facebooku (až 30ti násobný) je vzhledem k velikosti amerického trhu v podstatě bezvýznamný. Pokud by Spotify podobným tempem dokázalo růst i nadále, není nepředstavitelné naplnění jeho cíle získat 50 milionů amerických uživatelů během prvního roku od zámořského startu služby.

Via TC