Hry hratelné zdarma ovládly i Apple App Store

Tímto způsobem je nejčastěji kombinace reklam a virtuálního zboží. Virtuálním zbožím přitom nejsou jenom traktory a herní měna, ale také třeba bonusové herní možnosti a úrovně navíc. Ještě v lednu tohoto roku vycházela statistika příjmů stovky nejvýdělečnějších her 61 ku 39 ve prospěch placeného stahování, teď v červnu to už byl poměr opačný, 65 ku 35 ve prospěch neplaceného stahování. Alespoň to vyplývá z informací, které zveřejnilo Flurry, platforma mající v App Store přístup k datům z 90 tisíc aplikací.

Poměr zisků top 100 nejvýdělečnějších aplikací podle toho, zda stažení aplikace je placené nebo zdarma

Protože hry z TOP 100 nejvíce vydělávajících aplikací tvoří okolo tří čtvrtin, dá se bez nadsázky říct, že tento typ aplikací je vůbec nejúspěšnějším obchodním modelem současnosti. Ze statistiky vyplynulo, že platí jen asi od půl procenta do šesti procent hrajících, v závislosti na kvalitě hry a jejím herním mechanismu. Jak se ale ukazuje, u her, které dokáží zaujmout, vydělá i tato malá část uživatelů společnosti více, než ceny v řádu jednotek dolarů za každé stažení aplikace.

Kromě toho, u monetizace prodejem virtuálního zboží se více vyplatí hru udržovat a vylepšovat, třeba formou pravidelného přidávání nového obsahu. U monetizace formou placeného stahování existuje sice možnost vydání dalších pokračování hry, to ale s sebou přináší marketingové náklady navíc ve formě kampaně pro zviditelnění nových dílů.

Via VB