Groupon za 25 miliard a slevy kdykoli a kdekoli

Groupon plánuje IPO někdy v létě tohoto roku, původní cena společnosti pro určení hodnoty akcií měla činit jen 15 miliard dolarů. Zvýšení je pravděpodobně důsledkem toho, že zisky společnosti rostou stejně rychle jako její příjmy a na 500 světových trzích má přes 70 milionů registrovaných zákazníků. I jejich počet nadále strmě stoupá každým dnem. Pro cenu při primárním prodeji akcii pro veřejné obchodování je rozhodující právě ziskovost společnosti a její růstový potenciál, faktory, kterých Groupon má evidentně dostatek.

Kromě toho společnost připravuje novou aplikaci Groupon Now, která by měla částečně změnit způsob, jak slevové servery fungují. Základním stavebním kamenem aplikace jsou dvě tlačítka, „mám hlad“ a „nudím se“. Po kliknutí na kterékoliv z nich se uživateli objeví související slevové nabídky v lokalitě, kde se právě nachází.

V čem má být aplikace zlomová? Oproti běžnému stylu jednorázových nabídek budou slevy přes Groupon Now dlouhodobého charakteru podle požadavků obchodníka. Máte restauraci, kde máte v pátek a v sobotu spoustu hostů, ale zbytek týdne se vám jaksi nedostávají? Žádný problém, stačí zadat výhodné nabídky na všední dny, kdy potřebujete lidi přitáhnout. Tyto slevové nabídky přitom nebudou platné pouze do konce týdne, ale klidně třeba do konce roku vždy v ten všední den, kteý dané nabídce určíte. Velkým pozitivem je, že samotného zákazníka změna ovlivní jen minimálním způsobem, snad jedině co do vyššího množství nabídek oproti jednorázovému systému.

Via BloombergTC