Groupon v číslech: Raketový růst a stamilionové ztráty

Příjmy Grouponu v loňském roce vyrostly o 22 tisíc procent na 713 milionů dolarů a jen v letošním prvním čtvrtletí dosáhly 644 milionů. Za celý rok by se tak mohl s tržbami dostat do rozmezí 3 až 4 miliard dolarů. Raketové tempo růstu je nicméně vykoupeno obřími investicemi, takže navzdory vysokým příjmům operuje Groupon s finanční ztrátou 456 milionů dolarů za minulý rok a 146 milionů v letošním roce.

Kompletní zpráva, kterou si můžete prostudovat na této stránce, obsahuje i následující data:

  • Na online marketing zaměřený na získávání nových uživatelů Groupon vynaložil 241,5 milionu dolarů v minulém roce a 179,9 milionu v letošním prvním čtvrtletí.
  • Ke konci března měl 83,1 milionu registrovaných uživatelů, o rok dříve to bylo jen 3,4 milionu. Z toho 32,5 milionu přibylo v první části letošního roku.
  • Dosud bylo prodáno přes 70 milionů kuponů, z toho 30 milionů loni a 28 milionů v prvním čtvrtletí 2011.
  • Groupon operuje ve 43 státech a na 175 trzích v Severní Americe. Zahraniční trhy se podílely 37,2 procenty na loňských příjmech (265 milionů dolarů).
  • V březnu měl 7107 zaměstnanců a loni provedl 13 akvizic.