Groupon stáhl nepovedené Super Bowl reklamy

O tom, co se stalo Grouponu během jedné z nějvětších sportovních událostí roku, jsme vás informovali ve článku speciálně věnovaném Super Bowlu a jeho reklamám. Jen ve stručnosti – Groupon se rozhodl navázat na svoji historii (byl založen jako charitativní projekt, v kuponový server se to celé zvrhlo až později) a natočil reklamy, kde využívá témat jako situace v Tibetu či vymírání velryb a vše se zároveň snaží otočit ve vtip.

Zda reklamy skutečně šly tak daleko za hranici vkusu je do značné míry věcí názoru, je ale pravda, že způsob, jakým byly podány, byl minimálně nešťastný. Většina diváků o Grouponu nikdy neslyšela a mezi těmi, kteří ano, byste marně hledali někoho, kdo historii firmy spjatou s charitou zná. Reklamy proto vyzněly jen jako hloupý pokus o žert v rámci témat, kterým by se dospělý a zodpovědný člověk s plně vyvinutým sociálním cítěním pravděpodobně smát neměl. Bez ohledu na to, že byly zároveň propojeny s charitativními projekty.

Společnost proto během tohoto víkendu reklamy definitivně stáhla z médií i z internetu. V současnosti by neměly být dostupné ani na YouTube – tam najdete jen zprávu, že se jedná o soukromé video. Nový a prý již poslední „Super Bowl post“ se objevil i na stránce Grouponu, kde se Andrew Mason ještě jednou za celou kauzu omlouvá a oznamuje stažení reklam.

Via ST