Groupon již zákazníkům „ušetřil“ miliardu dolarů, oceňuje se na 15 miliard

O plánech Grouponu na brzké IPO informovaly The New York Times. Podle citovaných zdrojů se v případě tohoto kroku počítá s ohodnocením firmy alespoň na 15 miliard dolarů. Dosud odhadovaných šest miliard dolarů, které za Groupon nabízel Google, proti tomu vypadá jako kapesné.

Informaci o první ušetřené miliardě pak Groupon zveřejnil formou tweetu. K této částce došel zřejmě tak, že sečetl slevy ze všech proběhlých nákupů. Stejně postupují i české portály, například Slevomat.cz se chlubí „ušetřenými“ více než 200 miliony, Zapakatel.cz necelými 90 miliony a Vykupto.cz 50 miliony.

Groupon koncem loňského roku nejprve odmítl nabídku Googlu na akvizici za šest miliard dolarů a jen chvíli poté získal od investorů 950 milionů dolarů na další fungování a rozvoj. Šušká se o tom, že má roční příjmy kolem dvou miliard dolarů, přestože jejich přesnou výši nikdo kromě společnosti nezná.