Google vyhrál soutěž o nejglobalizovanější web

Jak taková soutěž o nejglobalizovanější web probíhá? Nejprve jsou vybráni soutěžící. Podle jakého klíče se to děje vysvětluje John Yunker, jeden ze spoluorganizátorů projektu nazvaného Web Globalization Report Card:

„Zkoumáme široký záběr globálních společností napříč všemi hlavními odvětvími, abychom získali celistvý pohled na stav globalizace webu. Z každého odvětví potom vybereme vedoucí společnosti. V našem průzkumu figuruje 30 procent společností z Fortune 100 a asi 70 procent z Interbrand 100 Best Global Brands.“

Podle tohoto klíče bylo letos vybráno 105 účastníků ze 17 odvětví, kteří byli posuzováni podle čtyř ukazatelů:

  • Globální dosah (jazyky) – zda stránka podporuje dostatečné množství jazyků pro skutečně globální dosah. Průměr mezi všemi účastníky činil pro tento rok 32 jazyků, plná polovina účastníků podporovala arabštinu a hebrejštinu.
  • Globální navigace – uživatel může rychle najít pro něj lokalizovaný obsah, nezávisle na tom, jakým jazykem mluví.
  • Globální a mobilní architektura – web podporuje globální vzory s možností lokálního přizpůsobení. Úlohu hraje i kvalita mobilního přístupu. Na mobilní stránce se posuzují totožné kategorie, jako na stránce pro běžné počítače.
  • Lokalizace a sociální dosah – stránka musí být pro lokálního uživatele relevantní. Existují-li lokální sociální média, měla by je podporovat.

Zatímco loni byl odměněn prvním místem Facebook, a to za úspěch pluginů a širokou podporu různých jazyků, letos si za podobné výkony zasloužil prvenství Google. Jeho webové vyhledávání podporuje již přes 140 jazyků a mobilní aplikace Google+ jich umí 40, což je úctyhodné hlavně ve srovnání se 13 jazyky podporovanými mobilní aplikací Facebooku. Průměrný počet podporovaných jazyků v rámci první desítky byl 50.

Top 10 Web Globalization Report Card pro tento rok:

  • 1. Google
  • 2. Facebook
  • 3. Cisco Systems
  • 4. Samsung
  • 5. Hotels.com
  • 6. 3M
  • 7. NIVEA
  • 8. Booking.com
  • 9. Philips
  • 10. Symantec

Via TNW