Google přidá do svojí display reklamy tlačítko +1

Rozhodne-li se uživatel takto reklamu ohodnotit, jakkoli to asi nebude úplně často, bude to mít významné důsledky pro její chování a úspěšnost. Za prvé, reklama se bude častěji zobrazovat hodnotitelovým kontaktům, protože algoritmus bude doporučení mezi ukazateli vhodnosti reklamy pro tyto kontakty hodnotit velmi vysoko.

Za druhé, zároveň s reklamou se objeví informace o udělení +1 se jménem toho, kdo plusový bod udělil, a jeho fotkou. To skoro jistě bude mít stejný efekt jako na Facebooku, kde reklamy se sociálním kontextem (tedy s Like od přátel) mají až dvakrát vyšší engagement.

Tlačítko +1 se na display reklamách od Googlu začne objevovat od října napříč desktopovou i mobilní reklamou. Eider Oliveira z Googlu k tomu na blogu společnosti píše: „Úplně poprvé budete moci provozovat reklamní kampaně se sociálním kontextem napříč miliony webů ve více než 40 zemích světa.“

Tato novinka má rozhodně potenciál v určitých ohledech zastínit užití Facebookového tlačítka Like v reklamě, už jen proto, že nepůjde o reklamu na pouze jednom webu, ale napříč řadou navzájem obsahově odlišných stránek na celém internetu.

Via Mashable, GB