Google má nejlepší reputaci ze všech firem v USA

Během posledního roku čelil Google problémům s bezpečností u služby Buzz a média hojně propírala také jeho vyšetřování Evropskou komisí nebo marný boj s Facebookem a odchody nespokojených zaměstnanců. Mohlo by se zdát, že dobré jméno Googlu muselo nutně utrpět viditelné rány. Podle výsledků průzkumu, které včera zveřejnila analytická společnost Harris Interactive, je nicméně opak pravdou. Google vede na poli reputace mezi dalšími důležitými firmami na plné čáře – tedy alespoň v USA.

Stejný průzkum provádí Harris Interactive každý rok. Vždy osloví na třicet tisíc Američanů, aby ohodnotili šedesát prominentních společností v šesti kategoriích. Google letos vyhrál ve dvou – finanční výkonnost (navzdory nízké ceně akcií) a pracovní prostředí. Mezi pěti nejlépe hodnocenými firmami se Google umístil ještě na žebříčcích kategorií vize a vedení, sociální zodpovědnost a produkty a služby.

Tyto dílčí výsledky stačily k tomu, aby Google vyhrál i celkově s reputačním kvocientem 84,05. Oproti loňskému roku si tak polepšil o dvě příčky. Loňský vítěz Berkshire Hathaway se propadl na čtvrtou pozici. Z dalších skokanů ze skupiny technologických společností jmenujme Apple, který si z loňské dvanácté příčky polepšil o sedm míst, naopak směrem dolů se ze sedmého na desáté místo propadl Microsoft. Dařilo se i Amazonu, Facebook nebo Groupon naopak nezabodovali vůbec.

Via BI, cnet