Google koupil WildFire, agenturu na sociální marketing

Akvizice Wildfire nebyla velkým překvapením, rozhodně ne po nedávných akvizicích dalších velkých i menších hráčů na poli sociálního marketingu – Buddy Media, Vitrue, Collective Intellect, Clickable a Involveru. Wildfire, založený před čtyřmi lety dvojicí Alain Chuard a Victoria Ransom, postupně vyrostl až na 400 zaměstnanců a obsloužil již 16 tisíc klientů včetně 30 z 50 největších značek.

Společnost je členem programu Facebook Preferred Developer. Kromě Facebooku se společnost věnuje i Twitteru, Google+, YouTube, Pinterestu a LinkedIn. Wildfire nicméně nemá přístup k Facebook Ads API.

Co si Google od Wildfire slibuje? Předně bude mít lepší přehled o chování svého konkurenta, Facebooku. Kromě toho ale Wildfire dobře zapadá do služeb Googlu, které se poslední dobou snaží vlně sociálního marketingu také přiblížit a podobně orientovanou službou Google prozatím nedisponoval. Díky Wildfire by se společnosti mělo podařit ukousnout si pro sebe zase o něco větší část sociálního koláče.

O akvizici informovaly obě společnosti, Google na svém blogu a Wildfire zase na svém. Informaci o odhadované ceně přinesl server AllThingsD.