Geolokační služby využívají mladí, často o nich ale neví

Podle studie comScore o geolokačních službách jsou jejich uživateli především mladí lidé ve věku od 18 do 34 let. Přesněji řečeno, věková skupina 18-24 let představovala 26 procent uživatelů, o něco starší lidé od 25 do 34 let zastoupili 32,5 procenta z celkového počtu. Nešlo přitom o žádný malý vzorek, comScore vycházel z údajů o 16,7 milionech uživatelů.

  • Z nich bylo 23,3 procenta studenty, 46,4 procenta pracujícími na plný úvazek.
  • 12,7 milionu užviatelů se přihlašovalo prostřednictvím chytrých telefonů (76,3 procenta).
  • Mezi nimi měl zastoupení 36,6 procenta Android a 33,7 procenta iPhone.
  • U uživatelů geolokačních služeb byla větší šance než u ostatních, že budou konzumovat hned několik různých kategorií mobilního internetového obsahu.
  • Dle studie bylo 8,3 procenta ze všech uživatelů geolokačních služeb ve věku 13-17 let.

Podobně vyznívá i studie jiná, od společnosti Dubit, zaměřená na komunikaci s mladými lidmi. Ta zjistila, že ačkoliv 48 procent mladých vůbec neví o existenci geolokačních služeb, z těch, kteří o nich vědí, je využívá plná třetina.

  • Nejhůře si vedl Foursquare, který znalo jen 27 procent dětí a jen každý dvacátý obeznámený jej využíval (1,4 procenta lidí).
  • Facebook Places dopadly podstatně lépe, vědělo o nich 44 procent mladých pod 18 let a z toho je využívali tři z deseti (13,2 procenta dotázaných).
  • V bezpečnost geolokačních služeb nevěřilo 48 procent těch mladých, kteří o jejich existenci věděli.
  • Ze stejné skupiny 58 procent nevidělo v užívání check-in služeb smysl.

Nejdůležitějšími důvody pro využívání pak byla zábava a informování přátel o místě, kde se uživatel nachází či nacházel, malou roli hrály slevy a akce.

Via cS, AF