Firemní stránky na Google+ se nakonec odkládají

Testování tak nakonec bude probíhat jen na malém vzorku několika profilů, nikoliv způsobem, který společnost naznačovala, když žádala zájemce z řad firem o přihlášky. Důvodem je podle vyjádření Christiana Oestliana zájem, se kterým se ze strany firem setkali. Prioritou tak nyní není testování s vybranými šťastlivci, ale spíš spustit službu co nejdříve pro všechny. První ostrá verze firemních profilů by se nakonec měla objevit plošně během následujících měsíců.

Do té doby je nejpalčivější otázkou, co se bude dít s firemními profily založenými nedovoleným způsobem, tedy přes rozhraní profilů osobních. Oestlien ve svém příspěvku nadále zdůrazňuje, aby je firmy netvořily. A Google je podle TechCrunche dnes ráno začal blokovat, jak již dříve neposlušným uživatelům sliboval. Například Mashable byl ale účet zanedlouho opět obnoven poté, co jej přejmenovali na osobní účet svého šéfa Peta Cashmora (i tento postup částečně vyplývá z Oestlianova prohlášení na G+).

To prozměnu rozlítilo MG Sieglera z TechCrunche. TechCrunch si osobní-firemní profil nezaložil právě z důvodu, že Google předem prosil, aby společnosti na ostré firemní profily počkaly. Přístup Googlu mu tak přišel nefér vůči těm, kdo společnosti původně (i přes nevýhodnost pro sebe) vyšli vstříc. Třeba právě Mashable tímto ne úplně košér způsobem získalo profil s více než 100 tisíci followery.

Podle vyjádření Vica Gundotry bylo „pravděpodobně“ současné nejednoznačné nakládání s nepovolenými firemními profily chybou. Pro následující měsíce doporučuje postup Mashable, tedy vytvořit osobní profil někoho, kdo je ochotný svým jménem zastupovat na Google+ danou značku. Mnohem jednodušší to ovšem budou mít ti, kdo pouze přejmenují svůj stávající profil s již existujícím publikem. Takže nepoctivci nakonec získají a ti poctiví jako vždycky ostrouhají.

Via cnet, TC