Firemní blogy ustupují sociálním sítím

Ze studie vyplynulo, že zatímco firemní blogování již bylo loni na ústupu, roste aktivita společností na sociálních sítích. Badatelé to vysvětlují pohodlnější správou sociálních sítí, kde lze publikovat krátké a rychlé zprávy relativně často. Oproti tomu na blog je třeba připravit delší a obsahově hodnotnější články, kterými o sobě společnost dá vědět maximálně dvakrát či třikrát týdně.

Zatímco v roce 2010 mělo v USA korporátní blog 50 procent společností, v roce 2011 klesl poměr na 37 procent. Mezi nejbohatšími společnostmi z Fortune 500 se podíl těch s blogem mezi roky 2010 a 2011 nezměnil, zůstal na 23 procentech. Oproti tomu sociální média využívalo v roce 2011 už 91 procent těchto firem.

„Fakt, že míra blogování se mezi největšími a nejziskovějšími společnostmi již ustálila, vyvolává otázky o využívání tohoto dospělého nástroje. […] Tato studie naznačuje existenci důkazů pro tvrzení, že využívání blogů v americkém obchodním světě již dosáhlo svého vrcholu. Nová data naznačují, že mezi pětistovkou nejsilnějších společností blogování poprvé od roku 2007 klesá.“

Via BR