Farmaceutické firmy již nemohou blokovat komentáře

Toto privilegium jim ale největší sociální síť včerejším dnem odebrala a až na výjimky tak výrobci a distributoři léků, stejně jako všichni ostatní majitelé stránek na Facebooku, budou muset řešit, co si počít s příspěvky nespokojených zákazníků a jak naložit s nevítanými komentáři. Facebook krok zdůvodnil jako snahu o „povzbuzení autentického dialogu na stránkách“.

Pro farmaceutické společnosti to ovšem není příliš dobrá zpráva. Hlavním důvodem omezení příspěvků uživatelů na jejich zdech byly obavy z přísné právní úpravy, která okolo marketingu léků v USA panuje, a z toho, aby povolení příspěvků nevyvolalo složitě řešitelné situace. Monitorování aktivity uživatelů na jejich stránkách výrazně zvyšuje náklady na jejich přítomnost na sociální síti, řada z nich proto svoje stránky po oznámení změny již zrušila nebo to hodlá učinit.

Například farmaceutický gigant Pfizer dokonce věnuje na své facebookové stránce speciální uvítací záložku obsáhlému vysvětlení toho, proč a v jakých případech musí příspěvky fanoušků mazat.

Via AF