Facebookový příspěvek žije v průměru necelých 23 hodin

Nedávno jsme psali o tom, jak si marketéři začínají uvědomovat význam engagementu facebookových fanoušků. Své příspěvky koncipují tak, aby vzbudili zájem a reakce uživatelů a na celkovém nárůstu kýžených palců nahoru a ještě cennějších (z pohledu EdgeRank) komentářů je to znát.

Ještě jednu věc je přitom potřeba vzít v úvahu – každý příspěvek má určitou životnost, po kterou je pro uživatele viditelný v jejich news feedech. Poté Facebook jejich zobrazování jednoduše stopne. Jak často tedy postovat, aby další příspěvek krásně navázal a vy jste tak neztratili kontakt se svými fanoušky?

Budeme upřímní, přesný časový údaj pro vás nemáme, protože ani neexistuje. Nedávný mini průzkum společnosti PageLever nicméně může poskytnout alespoň určité vodítko. Spoluzakladatel této analytické služby Jeff Widman si vybral dvacet příspěvků na pěti různých facebookových stránkách, které měly přes dva miliony fanoušků.

Následně sledoval, po jak dlouhé době se přestanou objevovat nové palce nahoru, komentáře a imprese. Nejkratší životnost příspěvku byla 11-13 hodin, nejdelší pak 50 hodin (bylo to přes víkend). Průměrná hodnota, kdy utichají jak komentáře, tak palce nahoru, bylo podle Widmana 22 hodin a 51 minut.

Malý průzkum společnost PageLever má však několik nedostatků – především malý výzkumný vzorek, který navíc sleduje jen příspěvky na stránkách s více než dvěma miliony fanoušků. Z tohoto pohledu lze očekávat, že u menších stránek bude životnost ještě kratší, než uvádí Widman.

Via AF, PL