Facebookové záložky se pomalu zotavují z dopadů Timeline

Prudký propad návštěvnosti záložek přišel s uvedením Timeline, která připravila správce o možnost nastavit některou ze záložek jako landing page pro nové uživatele. Navíc se na profilech přesunuly na méně viditelná místa a tak řada uživatelů po několik měsíců vlastně ani netušila, že stále ještě existují.

Záložky ale nikam nezmizely, a i když je obtížnější než dříve je najít, uživatelé se to pomalu učí. Na rozdíl od dřívějška je ale nutná pomoc jak ze strany tvůrců aplikací, tak správců stránek, kteří musí svoje záložky a jejich propagaci nové situaci přizpůsobit. Zatímco dříve dokázaly záložky generovat zajímavou návštěvnost již tím, že existovaly, s Timeline tak snadný úspěch rozhodně nehrozí. Nové okolnosti velí, že ti, kdo chtějí se záložkovou aplikací prorazit, musí ji správným způsobem propagovat a zviditelňovat.

Woobox - měsíčně aktivní uživatelé aplikací

Příkladem mohou jít dva vývojáři záložkových aplikací, kterým jako jedněm z mála návštěvnost v posledních týdnech stoupá. Jde o Woobox a Thunderpenny. Zatímco Woobox svým klientům vytváří speciální URL, pomocí kterého mohou na záložky odkazovat, Thunderpenny zvolilo jinou strategii a pro svoje zákazníky vytvořilo příručku s tipy, jak se stránkou nakládat. Mezi nimi najdete například ten, že odkazy na Facebook Page nemají mířit genericky na zeď, ale mají mít adresu tabu, kam chcete uživatele nasměrovat, a že na záložku by měl odkazovat status umístěný napevno na vrchu Timeline.

Podle zástupců Wooboxu snížená návštěvnost záložek rozhodně neznamená, že by se tento nástroj pro sociální marketéry stal zbytečným. Řada záložek má tematicky i funkčně na stránce své místo a v případě, že s nimi správce stránky umí zacházet, mohou významně dopomoci k úspěchu.

Via IF