Facebookové příspěvky vidí jen velmi malé procento fanoušků

Každý, kdo spravuje facebookové fanouškovské stránky, si přeje, aby měl hodně čtenářů. Jeff Widman, zakladatel analytické služby PageLever, teď ale vyrukoval s dost děsivou statistikou. Z dat mnoha facebookových stránek s celkovým počtem 400 milionů fanoušků vytvořil tuto tabulku – z ní jasně vyplývá, že v průměru jen necelých osm procent fanoušků vidí příspěvky svých „oblíbených“ firem pravidelně každý den.

Přitom například u facebookových stránek s víc než milionem fanoušků klesá toto číslo až pod pouhá tři procenta.

Pro tato čísla existuje jednoduché vysvětlení. Na základě své praxe to tvrdí Brian Carter, zakladatel programu na školení firem v oblasti facebookového marketingu nazvaného FanReach. Podle něj většina správců stránek zatím nechápe, jak funguje EdgeRank Facebooku. Za výhru považují mít hodně fanoušků – už ale nevnímají, že jsou tito fanoušci prakticky k ničemu, pokud se jim nebudou firemní příspěvky zobrazovat v News Feedu.

Carter doplňuje: „Význam počtu fanoušků na Facebooku se přeceňuje. Potřebujete sice hodně fanoušků, ale musejí to být kvalitní fanoušci a vy je musíte udržet angažované. Nejlepší facebookoví marketéři své fanoušky neustále záměrně zapojují a mezitím jim pomalu roste fanouškovská základna.“

Všem, kteří mají pocit, že jejich fanouškovské stránky nepřinášejí kýžený efekt, Carter radí, aby přehodnotili svou taktiku. A pro začátek přináší tři důležité tipy:

  • Naplánujte si, jak své fanoušky zapojíte – Kdo bude tvořit příspěvky? Má daná osoba zkušenosti s facebookovým marketingem? Jak často budete přispívat (alespoň jednou denně)?
  • Snažte se získávat hodně komentářů a palců – Bez nich nikdy nezískáte viditelnost, kterou potřebujete. Je váš marketér trénovaný, jak získat z lidí co nejvíce reakcí?
  • Pěstujte základnu kvalitních fanoušků, kteří jsou potenciálními kupci – Nedívejte se pouze na čísla. Nejhodnotnější jsou pro vás fanoušci, kteří mají blízko k vaší cílové skupině nebo přímo značce a mají zájem o vaše novinky. To jsou pravděpodobní kupci.

Via AF