Facebook zpřístupnil nové formáty reklamy i u nás

O tom, že marketéři dostanou možnost využít fanoušky svých stránek tak trochu jako nosiče reklamy, jsme psali už v lednu. Tehdy u nás tato funkce ještě nebyla dostupná, s mírným zpožděním ale nyní konečně dorazila i do české verze facebookové reklamní samoobsluhy.

Ještě před vyzkoušením Sponsored Stories se ale podívejte na další novinku v podobě funkce nazvané Landing URL. Zde si můžete v jednoduchém formuláři zvolit, kde se bude vaše sociální reklama zobrazovat. Dříve putovaly všechny podobné příspěvky buď na zeď, nebo do takzvaného Welcome FBML panelu. Nově je teď možné cílit reklamu do jakéhokoli panelu bez ohledu na to, který je nastaven jako defaultní.

Pokud jde o samotné Sponsored Stories, určitě se velmi dobře uchytí kategorie Like Stories. V textu inzerátů tohoto typu, které automaticky cílí na přátele fanoušků dané stránky, se zobrazí jméno přítele, který je fanouškem, ikona stránky a přímo i tlačítko Like. Lze očekávat, že inzeráty vytvořené Like Stories budou mít vyšší activity ratio i social ratio než ostatní typy inzerátů.

Za výrazně méně zajímavou lze naopak považovat kategorii Page Post Story, která vytváří inzeráty z posledního atraktivního postu na stránce (včetně komentářů a informací o počtu Likes či sdílení). Tento typ inzerátů cílí pouze na již existující fanoušky a působí tedy jen jako alternativa hromadné informace fanouškům.

Jako první informoval o spuštění těchto novinek v Česku Dan Kafka na svém blogu Fragile.