Facebook zpřísní podmínky pro inzerenty

Přesně od 28. února začne Facebook omezovat vývojáře v tom, s jakými poskytovateli reklamy mohou spolupracovat. Data získaná nejrůznějšími aplikacemi by se tak již neměla nekontrolovaně dostávat k třetím stranám a subjektům, které nejsou Facebookem předem prověřeny. Pokud budou chtít tvůrci aplikací vydělávat, budou se muset držet pravidel a omezit se na seznam schválených inzerentů.

Podmínky pro dodavatele reklamy obsahují 12 položek, přičemž za jejich nedodržení hrozí úplné vyloučení dané společnosti z Facebooku. Sociální síť v nich například inzerentům zakazuje získávat, používat nebo sdílet data, která od Facebooku získávají vývojáři. Také jim zakazuje spolupráci s vývojáři, kteří byli z Facebooku vypovězeni, a s aplikacemi, které byly na Faceboku zakázány.

Uživatelé by tak nyní měli aplikacím více důvěřovat v tom, že se jejich data nedostanou prostřednictvím vývojáře do nepovolaných rukou. Zadavatelé aplikací také budou pod větším tlakem na legitimizaci veškerého konání na Facebooku. A samotná sociální síť si zase zajistí, že kdo bude chtít uživatelská data, bude muset jít přímo ke zdroji.

Via AF