Facebook zobrazuje přes bilion reklam ročně

Oproti druhému Yahoo, které v souhrnu všech svých stránek vygenerovalo 141 miliard zobrazených display reklam a 11 procent trhu, má největší sociální síť velmi solidní náskok. Třetí je Microsoft (64 miliard, 5 procent trhu), čtvrtý Fox Interactive (48 miliard, 3,8 procenta) a až pátý Google (35 miliard, 2,7 procenta). Přitom loni činil podíl Facebooku ve třetím čtvrtletí pouze 9,2 procenta, jde tedy o více než dvojnásobný meziroční nárůst.

Za poslední rok vzrostl počet zobrazených reklam o 22 procent, z 1050 na 1284 miliard. Největším inzerentem bylo podle comScore AT&T, když na jejich vrub šlo více než 21 miliard zobrazení.

Více než za display reklamu utrácejí na internetu inzerenti pouze za reklamu vyhledávací, jak vyplývá z průzkumu IAB. Zatímco vyhledávací reklama přilákala za prvních šest měsíců letošního roku 5,7 miliardy dolarů v investicích, na display reklamu zbylo za stejné období 4,4 miliardy dolarů.

Via comScore, Mashable