Facebook umožní lépe cílit příspěvky a ukládat si odkazy

Informace o připravovaném cílení příspěvků se dostala do médií přes jednoho z členů skupiny pro marketéry, kterým Facebook novinku sdělil. Podle vyjádření tohoto člena společnost oznámila, že nyní spouští pro některé majitele stránek možnost cílit příspěvky podle demografických ukazatelů. Až do nynějška šlo příspěvky na stránce cílit pouze geograficky a nebo podle jazyka, ve kterém uživatel Facebook používá.

Cílení příspěvků na fanouškovských stránkách

Pro všechny ty, kdo nebudou mít štěstí v nynější první vlně, bude funkce spuštěna během několika týdnů. Cílení se týká pouze News Feedu uživatelů, na Timeline stránky uvidí všichni uživatelé všechny příspěvky. K tomu se Facebook rozhodl proto, aby bylo možné virální šíření příspěvku i mezi nezacílené uživatele. Novými možnostmi cílení jsou:

  • věk
  • pohlaví
  • zájem o (muže/ženy)
  • vztahový status
  • vzdělání
  • studovaná vysoká škola
  • období průběhu studia vysoké školy
  • střední škola
  • zaměstnání

Kromě toho server Inside Facebook informuje, že sociální síť testuje možnost uložit si příspěvky z News Feedu pro pozdější prohlédnutí, tedy jakýsi systém záložek.

Testované záložky na Facebooku

Označené položky se uloží do seznamu nazvaném Saved v kategorii Favorites po pravé straně News Feedu. Odsud si je bude moci uživatel kdykoliv vytáhnout. K seznamu bude možné se připojit z jakéhokoliv zařízení.