Facebook si oddechl. Mobilní reklamy fungují nečekaně dobře

Výsledky příjemně překvapily jak v proklikovosti, tak v částce, kterou Facebooku dokáží vydělat na tisíc zobrazení. TechCrunch má v tomto směru k dispozici data hned čtyř velkých agentur, které přes Facebook API nakupují reklamu ve velkém, a všechny tyto statistiky ukazují stejným směrem.

Nejdetailněji zanalyzovaným vzorkem je v tomto ohledu studie TBG Digital, která vychází z 278 milionů Sponsored Stories zobrazených napříč všemi platformami Facebooku. Výsledek? Proklikovost mobilních Sponsored Stories byla 1,93krát vyšší než u stejného formátu zobrazeného v News Feedu na počítačích a hned 13,7krát vyšší než souhrnně u všech Sponsored Stories na desktopu. eCPM na 1000 zobrazení bylo 2,65krát vyšší než u desktop News Feedu a 11,2krát vyšší než u kombinovaného desktopu:

Výkonnost Sponsored Stories podle TBG Digital

Podobné zkušenosti měly i ostatní agentury, které TechCrunchi svá data poskytly. AdParlor uvádí u mobilních Sponsored Stories proklikovost v průměru 0,821 procenta, Bruce Media mluví o rozmezí 0,8 až 1,7 procenta a Nanigans uvádí, že průměrnou proklikovost zaznamenali na úrovni 0,79 procenta, ale při kombinování s dalšími metodami a možnostmi cílení se ve specifických případech dostali až na 2 procenta.

Pro Facebook jde o výbornou zprávu, především proto, že mobilní příjmy se nejčastěji uváděly jako oblast, ve které by sociální síť mohla velmi brzy mít problémy. Mobilní prostředí Facebooku neumožňuje zobrazovat takové množství reklam jako desktop, sociální síť proto ke smysluplnému monetizačnímu modelu takto výkonné reklamy potřebuje. Po představení Facebook Exchange, které vyvolalo v posledních dnech nárůst ceny akcií sociální sítě až na necelých 32 dolarů, jde o další dobrou zprávu pro všechny investory. Pro TechCrunch oslovení provozovatelé Ads API platforem potvrzovali, že o čistě mobilní Sponsored Stories je mezi zadavateli ohromný zájem.

Via TC