Facebook plánuje zpřístupnit API pro geolokační údaje

O nenápadně se vyvíjejícím trendu informoval Josh Williams, produktový manažer Facebooku, účastníky konference Where Conference v San Francisku. Podle Williamse, který byl dříve výkonným ředitelem Gowally (než ji Facebook v prosinci koupil), zpřístupní největší sociální síť brzy své API pro editaci lokalit a geografické kódování vývojářům třetích stran.

V tuto chvíli Facebook pracuje se svými beta partnery na umístění objektů v Open Graphu. Cílem je zajistit, aby se příběhy vztahující se ke konkrétním lokalitám sdílené v rámci různých aplikací zobrazovaly také na Timeline mapě nebo v podobě Open Graph akcí. Všechny aktivity tak jsou směřovány k posílení geolokačních údajů na facebookové platformě.

Jde o zajímavý vývoj, protože až do loňského srpna byla geolokační data na Facebooku propojena výhradně s mobilní aplikací. Pak sociální síť oznámila stažení Facebook Places jako samostatně stojícího mobilního projektu a umožnila uživatelům přidávat geolokační údaj k příspěvkům i z běžného počítače. V té době se ozývala řada kritiků, podle nichž se Facebook vzdal silnějšímu Foursquare. Současný vývoj ale vypovídá o opaku.

Podle Williamse zmiňovaných 200 milionů uživatelů umístí každý měsíc na sociální síť na dvě miliardy akcí doplněných o geolokační údaj. Každý z nich tedy v průměru přidá deset lokalitou otagovaných příspěvků měsíčně. A to už je pěkné číslo.

Narozdíl od jiných geolokačních služeb se Facebook díky Timeline nemusí soustředit jen na příspěvky umístěné v reálném čase. Uživatelé se mohou kdykoli vrátit například ke starším fotkám a lokalitu do nich doplnit. Směřovat tyto akce bude možné i do budoucnosti – díky novinkám na poli vytváření událostí mohou uživatelé označovat i svou budoucí polohu. Tato data pak mohou udělat z Facebooku silnou geolokačně zaměřenou reklamní platformu.

Via IF