Facebook mobilním aplikacím zajistil přes miliardu návštěv

„Jak již jsme zmiňovali dříve, funkce jako Single Sign On a Open Graph zvyšují mobilním aplikacím počet instalací, užívanost a re-engagement nezávisle na tom, zda jsou integrovány do iOS, Androidu nebo na mobilní web,“ píše Jonathan Matus z Facebooku na blogu pro developery. Pro Facebook je přitom oblast zprostředkování návštěvnosti aplikacím relativně nová a rychle se v tomto směru rozvíjí a roste. O tom nakonec vypovídá i únorová statistika, kdy ještě zprostředkoval jen 60 milionů návštěvníků a 320 milionů návštěv.

Aby podpořil data příklady konkrétních společností, které přes Facebook dokázaly nalákat velké množství nových uživatelů, zmiňuje Facebook mini case study aplikací BranchOut, Viddy a Flixster. První jmenovaná, profesionální sociální síť BranchOut, si za 12 týdnů fungování integrace s Facebookem polepšila z milionu měsíčních uživatelů na 12,5 milionu. Aplikace Viddy, někdy přezdívaná jako Instagram pro video, se od integrace rozrostla na 16 milionů registrovaných uživatelů. A Flixster si za poslední čtyři týdny počet návštěvníků z Facebooku zdesetinásobil na 480 tisíc denně.

Co z toho všeho má Facebook? Mobilní aplikace mu generují další obsah na profily uživatelů a do News Feedů jejich přátel, takže své návštěvníky dokáže na delší dobu zaujmout a lépe je udržet na svých stránkách. Víc uživatelů a delší čas strávený na doméně Facebooku přitom samozřejmě znamená větší prodeje reklamy. Není proto divu, že se sociální síť snaží nalákat do oboustranně výhodného vztahu i další developery.

Via Facebook