Facebook čeká žaloba na nezákonnost Sponsored Stories

Facebook by si měl příští rok po příjmové stránce přijít až na necelých 7 miliard dolarů, říkají některé odhady, kolem 90 procent z tohoto příjmu přitom má tvořit prodej reklamy. Mezi touto reklamou Facebook jako vůbec nejefektivnější formát propaguje tzv. Sponsored Stories, reklamu, která se pro vyšší efektivitu zaštiťuje aktivitami přátel cíleného uživatele. Reklama na Facebook Page tak přihodí jména přátel, kteří této stránce dali Like, reklama na událost zase ukáže přátele, kteří se jí chystají zúčastnit.

A právě tento formát reklamy je nyní v ohrožení. Skupina uživatelů z Kalifornie totiž dospěla k názoru, že místní zákony jejich jméno, fotografie a další osobní údaje chrání proti využití pro reklamní účely. Facebook podal proti žalobě předběžné námitky, ty ale soudce zčásti zamítnul a projednání nezákonnosti Sponsored Stories nyní již nestojí nic v cestě.

V případě, že by žalobě soud dal za pravdu, mohl by Facebook mít v Americe se Sponsored Stories nemalé problémy. Ty by v krajním případě mohly vyústit až v jejich zrušení, alespoň v některých jurisdikcích. Zatímco pro USA sídlí Facebook právě v Kalifornii, sídlo pro Evropu a zbytek světa se nachází v Irsku.

Via Bloomberg