eMarketer: Samoobslužné reklamy Facebooku zažívají renesanci

Společnosti se dle eMarketeru s koncem roku 2011 rozhodly změnit svou reklamní strategii na největší sociální síti. Zatímco rok minulý byl ve znamení prémiové reklamy, kterou lze nakoupit pouze přes obchodní oddělení Facebooku, letos na sebe firmy závazky s ní spojené brát nechtějí a raději nakupují samoobslužnou alias Marketplace reklamu.

Analýza uvádí, že společnosti podle svého názoru dokáží s využitím samoobslužné reklamy dosáhnout podobného ROI, jako v případě prémiové reklamy. Protože běžné reklamy mají velmi malou proklikovost, je podle vyjádření autorky studie Debry Aho Williamson třeba se více soustředit na možnosti cílení a na to, jak se uživatelé chovají po prokliknutí reklamy.

„Pokud jsou cílení a cenová nabídka u samoobslužných reklam provedeny správně, mohou inzerenti být velmi úspěšní. Proklikovost je sice standardní metrikou užívanou na internetu, úspěšní inzerenti na Facebooku se ale začínají více než na získávání prokliků soustředit na pochopení toho, co se po prokliknutí děje,“ říká Williamson a dodává: „Začínají využívat sofistikovanější nástroje pro sledování chování uživatelů – ať již od Facebooku, nebo od společností vyvíjejících reklamní technologie – aby zjistili, jak posoudit aktivitu ve chvíli, kdy k ní dojde, a také jak reklamu na lidi cílit v závislosti na tom, jakou reakci chtějí vyvolat.“

Cílení reklamy na Facebooku

Reklamy na Facebooku zadavatelé nejčastěji cílí podle věku a země pobytu, následují zájmy a důležité jsou také kontakty. Nejméně ji cílí podle zaměstnání a vztahů. Celá studie Facebook Advertising: Why the Marketplace Ad Platform Deserves a Second Look je bohužel k dispozici jen firemním zákazníkům eMarketeru. Pokud jste jedním z nich, naleznete ji zde.