Dvě třetiny online nakupujících po sobě nechávají opuštěný košík. Prodejci tím přicházejí až o 6,5 miliardy

Věděli jste, že český e-commerce trh by mohl být snadno o 6,5 miliardy korun větší? Stačilo by využít potenciál tzv. opuštěných košíků. Po upozornění jsou totiž lidé často ochotni dál nakupovat. Uvedla to společnost Vivmail.

E-mailing se mění

Stejně jako v dalších oblastech internetového marketingu přebírá i v e-mailingu vládu automatizace a personalizace. Největším a nejrychleji rostoucím trendem jsou uvítací kampaně. Osloví až 10 % návštěvníků e-shopů a lze díky nim dosáhnout až 20% konverzního poměru. Zbylých 80 % – tedy ti, kteří si neobjednají – putuje databáze. Uvítací proces však neslouží jen k jejímu budování.

„Díky prokliku z potvrzovacího e-mailu dokážete přidělit zákazníkovi cookies a sledovat tak jeho chování do budoucna. Na podobném principu mohou fungovat i další kampaně, například navigace na nejbližší prodejnu, opuštěný košík, upselling, opakované nákupy, remarketing, hodnocení k výrobkům, svátky, narozeniny, výročí, věrnostní programy, reaktivační kampaně, transakční e-mailing či napojení na SMS,“ říká Vladan Hejnic, ředitel společnosti Vivmail.cz.

Zákazníci, kteří projdou uvítacím procesem, mají o 15 % vyšší Open Rate na přijatá obchodní sdělení. Technologie STO (send time optimization) zas dokáže statisticky vyhodnotit otevírání newsletterů a na základě toho odeslat e-mail přesně ve chvíli, kdy jej zákazník nejpravděpodobněji přečte.

INFOGRAFIKA_openrate_final

Fenomén opuštěných košíků

Více než dvě třetiny online nakupujících nedokončí svůj nákup a zanechají po sobě tzv. opuštěný košík. Nejméně 8 % však po upozornění na opuštěný košík tuto transakci úspěšně dokončí. V celkovém objemu českého e-komerce trhu, který loni dle APEK představoval 81 miliard korun, to může znamenat příležitost k obrovskému navýšení prodejů.

Dalo by se říct, že 6,48 miliardy korun zatím leží na stole. „Kdo bude umět pracovat se zákazníkem, který košík opustil, má šanci si z této hromádky uloupnout něco pro sebe. Obecně platí, že čím dříve je uživatel na opuštěný košík upozorněn, tím je to z hlediska dokončení objednávky lépe. Nejúčinnější je doba do 24 hodin,“ popisuje Hejnic.

Systémy pro inteligentní e-mailing využívají české firmy již od roku 2013, nyní však nastává jejich boom. Automatizované e-mailingové kampaně teď využívá zhruba 300 velkých českých e-shopů a letos se očekává zhruba stoprocentní růst. „E-mail marketing se za poslední dva roky výrazně změnil. Výkonnost běžného e-mailingu šla rapidně dolů a zadavatelé pochopili, že s tím musí něco udělat. Poptávka po e-mailingových kampaních a souvisejících informacích se v uplynulých 12 měsících výrazně zvýšila,“ shrnuje Hejnic.

Pokud chcete proniknout do tajů vysokých Open Rate a Click Rate, odhalit význam tolik skloňovaných slov jako segmentace, personalizace či automatizace, přijďte se podívat na konferenci o e-mailovém marketingu. Už 4. ročníku E-mailingové konference zaměřené na taktiky a technologie e-mailov komunikace se koná 28. dubna ve Františkánském klášteře na Praze 1. Pořádá ji společnost Vivmail.cz.

E-mailing konference

 

Diskuze k článku