Do Twista vstupují Partners, služba se chystá do offline světa

Platební metoda Twisto má nového investora. K Enernu, Mitonu a Tomáši Čuprovi se přidává finančně poradenská společnost Partners. Získává čtvrtinový podíl v hodnotě desítek milionů korun, se kterými se služba se chystá na rozvíjení platebních metod bez bank – a to i v offline světě.

Twisto uspělo v tuzemsku s odloženými platbami. Služba umožňuje zákazníkům e-shopů nejdřív zboží vyzkoušet, teprve pak platí.

„Jdeme za vizí být nejrychlejší platební metoda pro on-line nákupy. Náš další cíl je vstup do světa off-line plateb, kde vidíme velký prostor pro vylepšení stávajících služeb pro zákazníky, a i proto vítáme vstup Partners a jejich znalost tohoto trhu,“ vysvětluje Michal Šmída, CEO a zakladatel. „Vidím potenciál vybudovat pro naše klienty opravdu zajímavou investiční platformu, která zatím není na českém trhu,“ láká Petr Borkovec, spolumajitel Partners, který se bude s týmem Twista podílet na produktovém vývoji a na růstové strategii firmy. Nové platební služby má firma představit v příštím roce.

Celkově služba sází na jednoduchost. Cílem Twista je podle dřívějšího vyjádření Šmídy „platit, jako když lajkujete na Facebooku“. Je mimo jiné spolupořadatelem ankety Český košík roku a zkušenostmi zákazníků, které vyhodnocuje, se pak řídí i e-shopy.

Doručovací údaje 2014 (vlevo) versus 2015 (vpravo)

Doručovací údaje 2014 (vlevo) versus 2015 (vpravo)

Twisto si chválí především svůj systém Nikita, což je algoritmus, který vyhodnocuje bonitu zákazníků a Šmída ji označuje za srdce celého risk managementu. „Nikita je komplexní algoritmus, který na základě stovek dat vyhodnocuje bonitu zákazníka, aniž by používal údaje z rejstříků,“ vysvětluje Šmída s tím, že služba používá veřejně dostupné informace. „Úspěšnost Nikity se dá měřit řadou způsobů, ale pro nás je nyní nejdůležitější, že s Nikitou dokážeme řídit náše portfolio tak, abychom byli každý měsíc v černých číslech. Z tohoto důvodu, a také díky vyhodnocení během několika milisekund, skutečně jednáme s nejvýznamnějšími bankami. Banky v Nikitě vidí pokrokový nástroj pro skoring svých klientů,“ dodává.

Je jasné, proč e-shopy i banky Twisto a jeho Nikita zajímají. Jen v loňském vánočním období Twisto narostlo čtyřikrát – tedy od začátku listopadu do konce prosince se zvýšil objem objednávek o 400 procent a během té doby tak internetové obchody prostřednictvím služby přes 70 tisíc vánočních dárků a některým obchodníkům prý zvýšila prodeje i o desítky procent.

Aktuálně používá Twisto přes 150 e-shopů, u kterých podíl takto placených objednávek dosahuje průměrně 6-7 procent. Od června disponuje licencí od České národní banky a v této souvislosti spustilo produkt Nákupní účet, prostřednictvím něhož mohou zákazníci nakupovat celý měsíc až do limitu 20 tisíc korun a 100 tisíc korun pro firemní klienty. Následně platí zákazníci všechny své nákupy dohromady patnáctého dne příštího měsíce.

Diskuze k článku